Τετάρτη 9 Αυγούστου 2017

Iερά Μονή του Οσίου Ονουφρίου-Αγρός Κεραμέως-Ιεροσόλυμα!!! Αγοράστηκε με τα "τριάκοντα αργύρια",τα οποία επέστρεψε ο Ιούδας...(αμφ: Γερόντισα Παϊσία...All the money!!!)





Iερά Μονή του Οσίου Ονουφρίου-Αγρός Κεραμέως-Ιεροσόλυμα.
ΑΓΙΑ ΓΗ-HOLY LAND Saint Onoufrios Monastery-JERUSALEM.
Προχθές το απόγευμα πήγαμε στη γερόντισσα Παισία στον αγρό του Κεραμέως.Η μονή αυτή μοιάζει με μικρό επίγειο παράδεισο.
Βρίσκεται στη δεξιά όχθη της φάραγγας Εννώμ,πλησίον των Ιεροσολύμων.Η σημερινή μορφή του μοναστηριού είναι μεταξύ της περιόδου 1891-1931,σύμφωνα με κτητορικές επιγραφές.
Είναι χτισμένη βέβαια από αρχαιοτάτων χρόνων στον αγρό του Αίματος,ή Κεραμέως,ή Ακελδαμά και αγοράστηκε με τα "τριάκοντα αργύρια",τα οποία επέστρεψε ο Ιούδας.
Γιατί ονομάστηκε "αγρός του Κεραμέως";
Μιά εκδοχή αναφέρει ότι το χώμα του λόφου ήταν,και είναι ακόμα,αργιλλώδες και γι'αυτό το χρησιμοποιούσαν τότε στην κεραμική.
Η δεύτερη εκδοχή ότι ο ιδιοκτήτης του κτήματος ήταν κεραμοποιός,
και η τρίτη ότι η συγκεκριμμένη περιοχή βρισκόταν απέναντι από την πύλη που ονομαζόταν "κεραμείον".
Παράδοση από τον έκτο αιώνα αναφέρει ότι στον τόπο αυτό υπήρχαν συκιές και σε μία από αυτές κρεμάστηκε ο Ιούδας ο Ισκαριώτης.Από τα χρόνια του Χριστού μας και μετά,η περιοχή αυτή,η περιοχή Ακελδαμά, χρησίμευε για την ταφή των ξένων,διότι δεν ήταν επιτρεπτό ξένοι,αλλά και αλλοδαποί Ιουδαίοι,να θάβονται στον ίδιο χώρο με Ιεροσολυμίτες Εβραίους.Στο μοναστήρι αυτό υπάρχει σπήλαιο μικρό που αναφέρεται εκ παραδόσεως ότι πέρασε για λίγο και το χρησιμοποίησε σαν ασκητήριό του ο άγιος Ονούφριος
προτού αναχωρήσει για την έρημο της Αιγύπτου.
Στον ίδιο χώρο είναι το μέρος όπου πριόνισαν τον Προφήτη Ησαία,καθώς και ο τάφος του.Υπάρχει επίσης και ο τάφος του Αγίου Ιουβεναλίου Πατριάρχου Ιεροσολύμων(442-458 μ.Χ.).Ολη η περιοχή είναι γεμάτη τάφους,σπήλαια,κατακόμβες και έρημα ασκηταριά.
Στον κεντρικό ναό της μονής,που είναι σπήλαιο,άλλη παράδοση αναφέρει ότι είχαν κρυφτεί οι απόστολοι και μαθητές του Χριστού μετά την σταύρωσή Του..."δια τον φόβον των Ιουδαίων"(Ιωαν.ζ' 13).
Ρωτήσαμε την ηγουμένη Παισία:
-Γερόντισσα έρχονται στη μονή προσκυνητές;
-Οχι παιδιά μου,δεν έρχονται.Σχεδόν κανένας.Μόνον μεμονωμένοι έρχονται δύο ή τρεις,το πολύ πέντε άτομα.Ποτέ μεγάλο γκρουπ.
-Γιατί; Μήπως φταίει το ότι δεν έχετε αρκετό χώρο στάθμευσης;
-Οχι, δεν νομίζω.Εχει απέξω μέρος να παρκάρουν τα αμάξια και λεωφορεία.
-Τότε γιατί δεν επισκέπτονται τον τόσο σημαντικό και αξιόλογο τόπο της μονής; Μήπως πρέπει εσείς να κάνετε κάτι;
-Τι να κάνω παιδιά μου; Αμα θέλει ο Θεός και ο άγιος Ονούφριος θα γίνει κάτι. Για να μην έχει γίνει όμως μέχρι τώρα σημαίνει πως μάλλον είναι εκ Θεού να παραμένει ο χώρος εδώ ησυχαστικός και χωρίς επισκέπτες και προσκυνητές.
-Εσείς γερόντισσα θέλετε κόσμο να έρχεται;
-Και βέβαια θέλω.Είμαι εντελώς μόνη μου.Ούτε μοναχές έχω,ούτε κανέναν!Μόνον τον άγιο Ονούφριο έχω!
Θέλω προσκυνητές.Πιό πολύ από όλα μου λείπει να έλθει έστω μιά ψυχή να μείνει μαζί μου.Κάποια καλή κοπέλλα να μείνει για καλογριά.
Εχω ζωντανά,κήπους,τόσες διακονίες και προσευχές,
και όλα μόνη μου τα κάνω.Δεν είμαι νέα σε ηλικία πλέον.
Γέρασα.Πέρασαν τα χρόνια.Εχω πάνω από είκοσι πέντε χρόνια στην Αγία Γη.Ηλθα από Αυστραλία και ήμουν ήδη τότε μεγάλη.
"Δόξα τω Θεώ".
Ο,τι θέλει ο Θεός,...Εκείνος ξέρει καλύτερα.
Εύχεσθε παιδιά μου.
"Χριστός Ανέστη".

π.  Ιγνάτιος Καζάκος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου